30 Ağustos 2016 Salı

Türkiye Problem Çözmede Sınıfta Kaldı


OECD’nin işyerinde yetişkinlerin becerilerini ölçen araştırmasına göre Türkiye, okuduğunu anlama, rakamları anlama ve problem çözmede sınıfta kaldı. 15 yaş grubundaki öğrencileri karşılaştıran PISA araştırmasında ortalamanın altında kalan Türkiye’de yetişkinler daha da kötü bir performans gösterdi. 40 ülkede 5’er biner yetişkinle yapılan görüşmeler neticesinde şekillenen PIAAC araştırmasına göre, okuryazarlık (işyerinde anlama-anlatım, anladığını uygulama), matematik ve teknoloji kullanım becerisi olmak üzere 3 alanda beceriler ölçüldü. Türkiye, işyerinde problem çözme ve teknolojiyi kullanmada 8 puanla OECD sonuncusu olurken, ortalama puan 31 çıktı. Çalışanların sadece yüzde 8’i bu alanda yetkin çıkarken, yetişkinlerin yüzde 40’ı işyerinde hiç bilgisayar deneyimi olmadığını söyledi. Bu oran OECD ülkeleri arasında en yüksek oran olarak dikkat çekerken, yetişkinlerin yüzde 45.7’si okuduğunu anlamada en kötü seviyede yer aldı. OECD ortalamasında bu oran yüzde 18.9 olurken, Türkiye sondan üçüncü sırada oldu. Rakamları anlamada (ki bu kategoride sayma, sıralama, basit aritmetik işlemler soruluyor) en kötü seviyede performans gösteren Türkler’in oranı da yüzde 50.2 oldu.

0 comments:

Yorum Gönder